Alatosun İlkokulu Öğretmenlerine;
1.Dönem sonu iş ve işlemlerimizi Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları
Yönetmeliğine göre bitirmemiz gerekir.
İKY- MADDE: 16/1:…… ilköğretim kurumlarında e-Okul sisteminde her öğrenci için öğrenci dosyası tutulur.
(2) ……… ve ilkokullarda sınıfı okutan öğretmen, öğrenci dosya bilgilerini e-Okul sistemine zamanında işler ve
gerekli güncellemeleri yapar.
Öğrencilere,e-Okul sistemindeki bilgiler esas alınarak her dönem sonunda karne verilir.(İKY-30/2-a)
Dönem sonunda okul idaremizin, işlemlerini zamanında ve eksiksiz yapa bilmeleri, siz değerli öğretmenlerin
iş ve işlemlerini eksiksiz,tam ve zamanında yapmalarına bağlıdır.
Dönem sonu yaklaştıkça e-okulda yoğunluk artacaktır. Tüm öğretmenlerimizin iş ve işlemlerini zaman
kaybetmeden yapmaları gerekmektedir.
Tüm bu açıklamalar doğrultusunda;
1- E-Okulda öğrencinin velisi belirlenmiş mi? (İKY-17/1) (Belirlenmemiş ise veli listesinin okul idaresine
verilmesi.)
2- Öğrenci Devamsızlığı:
İKY-18/1: Çocukların devamsızlıkları, …… ilkokullarda sınıf öğretmeni, e-Okul sistemine işlenir ve
yöneticiler tarafından takip edilir.
3- Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi:
İKY- MADDE: 20/1-b : Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde öğretim programlarında belirtilen
amaçlar ile kazanımlar esas alınır. Ölçülecek kazanımın özelliğine göre ilgili dersin öğretim programında yer
alan ölçme ve değerlendirme esaslarına uyulur.
İÖK- MADDE: 20/2 : İlkokullarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak
- Öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları,
-Bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılım gözlem formları,
-Oyun temelli değerlendirmeler ve
-Verilen görevleri yerine getirme amaçlı ölçme araçları ile takip edilir.
Karnede “çok iyi”, “iyi”, “yeterli” ve “geliştirilmeli” şeklinde gösterilir.
4- Davranışlar
İKY-MADDE: 29/1 : İlköğretim kurumlarında; ders yılının her döneminde öğrencilerin davranışları, Davranış
Puanı Ölçütleri EK-4’te verilen ölçütler kullanılarak ilkokullarda sınıf öğretmeni, ………… tarafından “(1)
Geliştirilmeli”, “(2) İyi”, “(3) Çok iyi” şeklinde değerlendirilerek e-Okul sistemine işlenir.
5- Öğrencilerin okuduğu kitap isimlerinin girilmesi.
6- Öğretmen görüşlerinin e-okuldan yazılması.
7- İKY-MADDE: 20/1-c: Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için;
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP)
hazırlanır ve bu öğrencilerin başarıları, bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilir.
8- İKY-MADDE. 27/6: Evde veya hastanede eğitim alan öğrencilerin sadece eğitimini gördüğü derslerin puanları
esas alınır.
Evde eğitim alan öğrencilerin başarı değerlendirmesinin ilgili öğretmenden dilekçe ile alınması. (ÖEHY-14/2-
e,f,g)
9- E-Okuldan öğrenci kulüp tanımlamasının kontrol edilmesi.(Sos.Etk.Yön:8/4).
10- Öğrencilerin Sosyal Etkinlik faaliyetlerinin E-Okula işlenmesi. (Sos.Etk.Yön. 15/1-ç -16/1-e)
11- Dönem içerisinde okula devam eden (devamsızlığı çok olsa da) her öğrencinin başarı değerlendirmesi
yapılacaktır. Dönem içerisinde hiç okula gelmeyen öğrencilerin başarı değerlendirmesi
yapılmayacaktır.(Sürekli devamsız.)
12- Tereddüde düşülen konularda okul idaresinden bilgi alınmasını,
13- İlgili öğretmenlerin e-okulla ilgili iş ve işlemlerini tamamladıktan sonra ilgili müdür yardımcısına
bilgi vermelerini,
14- Tüm bu iş ve işlemlerin belirtilen yönetmelikler çerçevesinde, belirtilen zamanda öğretmenler tarafından en
geç 14/01/2025 tarihine kadar bitirilmesini,
15- 16/01/2025 tarihine kadar karnelerin okul idaresinden teslim alınması, incelenmesi, varsa yanlışlıkların
düzeltilmesi, imzalanması ve okul müdürümüze imzalatılması,
Tüm öğretmen arkadaşlarıma başarılar dileyerek;
Önemle rica ederim.
……../12/2024
Muharrem Nuri AKYÜREKLİ
Okul Müdürü